Lantraskaniner iFokus

Lantraskaniner

Etikett: slakt
Läst 1363 ggr
[lottas-kaniner]
0

slaktat kaniner

Nu har vi slaktat lite kaniner. Det är alltid lika svårt, men som tur är har jag en som kommer och hjälper mig.  Det är själva slakten jag har ont av, men sedan att vara med när den skall flås och styckas, då är jag med.

Maria29
0

Jag slaktar själv och tar hand om hela förloppet från uppfödning till bord, det är inte alltid roligt att slakta djur tanken på att man låtit ett djur få ett bra liv innan slakt gör så mycket. Att sedan köttet har en otrolig kvalite går ju inte att hymla med.  🙂

Sajtvärd på Lantdjur i Fokus & medis på Vinthundar i Fokus

[lottas-kaniner]
0

#1 sedan vet man att djuret haft det bra, från födsel till slakt.

tlover
0

Det är en konstig känsla, man är glad över att få bra kött som mått bra fram till slakt men det är ju alltid jobbigt att ta ett liv (men som min man säger, tycker man det är roligt att ta ett liv så har man slaktat för många djur).

Själv har jag inte bedövat själv än men från avblodning och fram har jag varit med några gånger och från flådd/urtagning och fram alla gånger.

l'm back

[lottas-kaniner]
0

Det enda jag har avlivat, är kaninungar som har varit skadade, eller döende. Men det har varit svårt, men måste ju göras för djurets skull. Men när det kommer till vanlig slakt, då tar det stopp.