Foder till Angorakanin
Hö skall naturligtvis kaninen ha fri tillgång till. Har hört att någon blandat Grow 125 och musli för hästar, och ger sina kaniner, ger ni era något annat? Hur mycket om dagen får de?
Jag började ge min nya angora "fodder". Kör främst med korn men blandar ibland i lite solrosfrö, gröna linser eller mungbönor. Just nu får han runt 100-150g fodder per dag men han är nyligen kastrerad så kommer experimentera lite med mängden för att se vad som blir bäst.
Har tidigare gett massa olika varianter av foder men har väl egentligen aldrig märkt någon direkt skillnad på pälsen. Variera lite hur mycket dem fick med pellets men tippar att jag gav runt 1-2 dl beroende på fodret och kanin och årstid. Mina sprang ju mycket löst och åt mycket grönt ute under somrarna. Har även alltid gett mycket äppelgrenar och har torkat pilgrenar med blad till vintern.
Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu
#1 Jag köper en blandning med havre, korn och vete till mina kaniner, getter och höns. Så då borde det ju gå även på Angora.
Mina får hö/gräs (beroende på säsong), kvistar, färska örter och en och annan morot. Sedan om det är kallt så får de en näve havre och ibland groddar.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus