Vänta va gör ni korv av era kaniner??🤮😐
I'm out 
Ja, lantraskaniner, hade man förr i tiden på gårdar, för köttets skull, men även för pälsen. I dag använder vi fortfarande lantraskaniner för självhushåll.
Är det verkligen gott? Låter konstigt, men vem vet…:3
Sajtvärd för StarStable och Dvärgkaniner Ifokus
MVH, Esmeralda 
#1 Kaninkött är inte bara gott, utan det är i det närmaste klimatneutralt också. Kaniner i småskalig hållning har det dessutom mycket bättre än de djur i "köttfabriker" som folk i regel äter har det.
Är det inte fantastiskt? Kaniner är inte bara söta och underbara sällskapsdjur, utan även miljövänliga. Finns det något bättre djur?🙂
Och mina hundar och kissar hälsar dina hundar att kanin är supersmarrigt, de får de delar matte inte äter.
#0 Blir inte kaninkorv ganska torrt? Eller blandar du med annat också?
När jag väl tar mig i kragen och stoppar min första korv, kommer jag göra på polskt vis istället, med hela bitar i, det är mycket godare än de finmalda som finns i det här landet.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
#4 jag har hört att man kan blanda i lammkött. Du har helt rätt, kaniner är mer klimatvänliga , både mina katter och hund får också resterna här. Sedan vet man ju hur djuren har haft det innan man slaktar.
ena syrrans matberedare har korvhorn som tillbehör så lånar den 🙂
#5 späck kan nog vara en ide att blanda i också
#6 Tänkte köpa en köttkvarn på claes ohlson, där jag vevar för hand.
#4 Man kan ha i både gris, kaninkött, och lamm och kanin, ja, det är väl bara fantasin som sätter stopp😉.
#7 borde nog kunna funka fast blir ju en del mer jobb än med en maskin fast kan ju alltid se det som ett träningspass när man stoppar korv 🙂
en viktig sak dock se till att köttet är kallt hela tiden annars blir korven grynig.
#8 Okej, då lägger vi ner den iden. Får köpa en köttkvarn som är elektrisk, annars hinner köttet bli varmt, innan jag är färdig🙂.
#9 nja ställ bara ner bunken med kött i isvatten så håller det sig kallt 🙂 elektiska har ju nackdelen att dom generar mer friktions värme än dom manuella
men är lite av en konstform att hålla köttet kallt undertillverkningen nått jag själv tränar på 😃
fast förbered dig på många skratt o eventuellt en del svordomar under korvstoppningen 😛