Lantraskaniner iFokus

Lantraskaniner

Etikettrecept
Läst 1138 ggr
[lottas-kaniner]
0

köttkvarn

Vad har ni för köttkvarn, när ni gör korv?

Whippet
2

Vänta va gör ni korv av era kaniner??🤮😐

I'm out Vilar huvudet i handen

[lottas-kaniner]
3

Ja,  lantraskaniner, hade man förr i tiden på gårdar, för köttets skull, men även för pälsen. I dag använder vi fortfarande lantraskaniner för självhushåll.

emistfield
0

Är det verkligen gott? Låter konstigt, men vem vet…:3

Sajtvärd för StarStable och Dvärgkaniner Ifokus

MVH, Esmeralda Glad

VildaVittra
2

#1 Kaninkött är inte bara gott, utan det är i det närmaste klimatneutralt också. Kaniner i småskalig hållning har det dessutom mycket bättre än de djur i "köttfabriker" som folk i regel äter har det.

Är det inte fantastiskt? Kaniner är inte bara söta och underbara sällskapsdjur, utan även miljövänliga. Finns det något bättre djur?🙂

Och mina hundar och kissar hälsar dina hundar att kanin är supersmarrigt, de får de delar matte inte äter. 

#0 Blir inte kaninkorv ganska torrt? Eller blandar du med annat också? 

När jag väl tar mig i kragen och stoppar min första korv, kommer jag göra på polskt vis istället, med hela bitar i, det är mycket godare än de finmalda som finns i det här landet.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[lottas-kaniner]
2

#4 jag har hört att man kan blanda i lammkött. Du har helt rätt, kaniner är mer klimatvänliga , både mina katter och hund får också resterna här. Sedan vet man ju hur djuren har haft det innan man slaktar.

Cragan
0

ena syrrans matberedare har korvhorn som tillbehör så lånar den 🙂
#5 späck kan nog vara en ide att blanda i också

[lottas-kaniner]
0

#6 Tänkte köpa en köttkvarn på claes ohlson, där jag vevar för hand. 

#4 Man kan ha i både gris, kaninkött, och lamm och kanin, ja, det är väl bara fantasin som sätter stopp😉.

Cragan
0

#7 borde nog kunna funka fast blir ju en del mer jobb än med en maskin fast kan ju alltid se det som ett träningspass när man stoppar korv 🙂
en viktig sak dock se till att köttet är kallt hela tiden annars blir korven grynig.

[lottas-kaniner]
0

#8 Okej, då lägger vi ner den iden. Får köpa en köttkvarn som är elektrisk, annars hinner köttet bli varmt, innan jag är färdig🙂.

Cragan
1

#9 nja ställ bara ner bunken med kött i isvatten så håller det sig kallt 🙂  elektiska har ju nackdelen att dom generar mer friktions värme än dom manuella 
men är lite av en konstform att hålla köttet kallt undertillverkningen nått jag själv tränar på 😃

fast förbered dig på många skratt o eventuellt en del svordomar under korvstoppningen 😛