Köpa lantras
Vilken ras skulle ni välja, om ni skulle köpa en kanin av lantras?
Vi valde Gotlandskanin och kommer att fortsätta med det. Vi valde det för att dom är störst bland lantraserna så nya avelsdjur är relativt enkla att hitta. Man behöver ju ändå köra minst 10 mil för att få tag i genbanksdjur då det gäller gottisar så skulle vi ha nån annan så skulle det vara ännu längre vi skulle få fara.
l'm back
Jag har både Gottisar i genbank, och orange kanin. Kommer även att skaffa svensk pälskanin i genbank. Håller med om att det är lite svårt att få tag i avelsdjur, så det är skönt att ha egna djur.
Jag skulle skaffa svensk päls om jag skulle skaffa en lantras, har alltid tyckt om dem, någon gång i framtiden kanske, just nu är det angora som gäller för mig.
Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu
Jag blev riktigt nyfiken på Svensk Päls nu när jag gick med i denna gruppen, aldrig hört talas om dem tidigare, har varit inne på Gotlands tidigare men eftersom jag bor i lägenhet är det utrymmet som saknas känner jag, men i framtiden blir det garanterat genbank i någon form
The unanswered questions are not nearly as dangerous as the unquestioned answers
Jag valde att skaffa Mellerudskanin med genbanksintyg, fastnade för den rasen!