Nya skrivregeler?
Håller på att titta över skrivreglerna för sajten. Behöver de ändras? Breddas? Bli smalare? Vad tycker ni? Ska man gå efter just lantraskaniner så handlar det ju om framförallt tre raser, men jag tycker det har varit väldigt mycket om produktion och det tycker jag är bra (är ju svårt att skriva mer om dess raser då både artiklar om genbanker och rasbeskrivningar finns med).
Vad tycker ni? Hur ska vi utforma sajten?
Man skulle ju kunna be om att döpa om sajten till Produktionskaniner, för angora osv är ju som du skriver inte lantraskaniner.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
Ja, jag funderar på det också. För det finns ingen sådan sajt va? Tänker att det blir lite mer brett då plus att de som även har lantraser och föder upp dessa oftast har ett syfte med dem (även om kelkanier såklart också är ett syfte i sig 🙂)
Nej, det finns mig veterligen ingen sådan sajt.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
Ska kolla med Niklas, vill dock gärna ha fler åsikter för och emot (vill självklart inte mista någon medlem eller trampa någon på tårna).
Produktion var orsaken till att jag gick med först och främst så för mig låter det lysande
The unanswered questions are not nearly as dangerous as the unquestioned answers
Niklas svarar att sällskapskaniner bildades för att det blev för mycket produktion på kanin, så dumt att byta namn till något som finns redan.
Tankar om det?
Jag kan i och för sig hålla med, men ser då också att den här sajten kanske spelar ut sin roll lite grann, antar att jag är den enda aktiva här idag som har en lantraskanin (gotland) och för tillfället har jag den som sällskap.
Fast på kanin är produktionskanindelen väldigt inaktiv eftersom de drunknar i trådar om "gulligaste fluffen". Så håller inte med honom. Hette den här sidan produktionskaniner, så skulle det synas vad den egentligen handlar om och locka folk till att börja föda upp till husbehov själva.
Tlover har gottisar till produktion, så helt ensam är du inte.
Nä det håller jag med om, jag, som kom in på kanindelen lite senare, visste inte om det (men tror jag hört det någonstans) , jag tog framförallt över denna sida för att jag är intresserad av produktion, dock inte med gotland i första hand kanske, och saknade ett forum för just det. Eftersom de raser som kan räknas som lantraskaniner redan är beskrivna, det med genbank finns i en artikel och så vidare, så finns det inte mycket mer artiklar att skriva om känner jag just när det kommer till lantraser. Däremot finns det massor att skriva om produktion, och visst kan man göra det på kaniner också, men även om kategorierna finns där känns det inte riktigt som att det är huvudsyftet med just den sidan som den har formats IDAG.. Det är mina tankar om det hela.
Skulle tycka bättre om ifall det var mer om produktion än lantraser, då både för kött och ull och liknande, angora är ju inte direkt lantras även om de finns med som sin egna del här :P
Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu
Med tanke på att man fortfarande får skit på kanin iFokus om man skriver om kaninproduktion så tycker jag inte alls att det skulle vara överflödigt om sajten bytte namn.
Alternativt så har man egna underkategorier om produktion och liknande även om den inte får byta namn och skriver i tex sajtregler och om sajten att det även handlar om produktion.
Däremot så finns det ju fortfarande massor artiklar som kan skrivas då det ju är kaniner i grunden så tex en artikel om slakt tycker jag funkar även på ett lantraskaninforum.
l'm back