Lantraskaniner iFokus

Lantraskaniner

Etikett: övrigt
Läst 964 ggr
MelodyX
0

Marknaden för kaniner

Antar att flera föder upp och säljer här inne. Hur ser marknaden ut för kaniner? Nu pratar jag inte om kött vilket ju kräver extra regler för att sälja som jag förstått det. Men säg att jag har renraser inom vilken större ras som helst och föder upp för att slakta till mig själv. Finns det någon marknad även för att sälja ungarna som till exempel sällskap eller är marknaden överexploaterad av kaniner?

Twix*
0

Kaninmarknaden är väldigt mättad och svämmar över av kelkaniner som något barn har tröttnat på, det är särskilt proppat nu på våren då det exploderar av kaninungar överallt och det kanske inte har så mycket med saken att göra men de flesta uppfödare och liknande vet ju om detta men tar ändå kullar titt som tätt och använder sig av den kända ursäkten att kullarna skulle ha "ett syfte" och det är ett himla liv om vad som " gills" som syfte och inte. Oftast blir keluppfödarna överkörda eftersom utställning och hopp är ett mycket bättre syfte i vissas ögon. Och personligen tycker jag att ett avelsuppehåll som gäller ALLA borde införas under en viss tid, det är min åsikt 😊 Men kort sagt: ja marknaden är mättad

tlover
0

Marknaden för kattkaniner (avelskaniner för de som vill föda upp för kött) är då inte mättat. Vi säljer mer om vi skriver att kaninerna inte är för kel utan köttproduktion.

Men marknaden kan ju mättas lokalt efter några kullar ändå.

l'm back